söndag 26 september 2010

Om jag stannar

Idag läste jag ut 'Om jag stannar' som är skriven av Gayle Forman. Den var riktigt bra och jag kan faktiskt tänka mig att läsa den igen nån gång =).
Detta står på baksidan:

På en sekund förändras allt...

Mia minns ingenting från olyckan, hon vet bara att hon färdades i bilen på sladdriga vintervägar tillsammans med sin familj.
Så plötsligt, kan hon se sig själv genom bilens krossade vindruta, ligga svårt skadad och medvetslös. Hon hör Beethovens toner fortsätta strömma genom bilradion, och blandas med ljudet av sirenerna.
Under de 24 timmar som följer får vi genom Mias tankar och tillbakablickar lära känna hennes liv och hennes val. Och nu står hon inför det svåraste valet av alla - leva vidare trots att hon förlorat sin familj eller ... släppa taget?

Om jag stannar är en originell, stark och smärtsamt vacker berättelse om styrkan i familj, vänner och kärleken.


Denna boken är lite övernaturlig, hon är ju ett spöke, men det märker man knappt av. Den är så bra skriven att man inte tänker på det. Jag tycker att man ska läsa denna boken!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar