fredag 17 september 2010

Frost

För några timmar sedan läste jag ut boken frost, som jag hållit på med en stund. Jag har velat läsa den att bra tag, och nu har jag gjort det! Den var verkligen RIKTIGT bra!!!! Alla ska läsa den :D
Detta står på baksidan:

Sedan öppnade jag ögonen och här fanns bara Grace och jag - ingenting annat, bara Grace och jag - hon som pressade ihop läpparna för att behålla min kyss inom sig, och jag som höll ögonblicket i händerna som en skör liten fågel.
I åratal har Grace betraktat vargarna i skogen bakom huset. Speciellt en varg fascinerar henne - vargen som räddade livet på henne som barn.
Hennes varg.
Sam är den vargen och några dyrbara månader varje sommar får han vara människa innan vintern tvingar honom att förvandlas igen.
Ödet för dem båda samman och nu kan de inte leva utan varandra. Men vintern är nära och Sam för en ojämn kamp för att förbli människa och för att få stanna hos Grace.


Frost var en riktigt bra och gullig ungdomsbok som jag gärna skulle vilja ha. Om du har möjlighet, ta chansen och läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar