lördag 4 september 2010

Hemsökt 1:Älska dig till döds

För några dgar sedan läste jag ut boken Älska dig till döds som är den första boken i serien 'Hemsökt' av meg Cabot. Den var riktigt bra, nu håller jag på med tvåan som ni får veta mer om när jag är klar. Det finns 6 böcker i serien och jag har 5 av böckerna hemma men får nog åka och låna den sista snart :)...
Detta står på baksidan:

En tjej. En kille. En annorlunda spökhistoria.

Susannah har just rest en miljon mil från New York till Kalifornien. Hon har inte ens hunnit packa upp och det sitter ett spöke i hennes nya rum.Visserligen ett av de sexigaste spöken hon sett, men iallafall...

Susannah "Suze" Simon är en medlare - hon kan se och tala med de döda. De lämnar henne inte ifred förrän hon har hjälpt dem med deras oavslutade affärer med de levande.
Men Jesse, det sexiga spöket som hemsöker hennes rum, verkar inte behöva hennes hjälp. Det passar Suze utmärkt eftersom hon hellre håller till på stan än på kyrkogården, och föredrar att surfa istället för att hjälpa de döda. Men den första dagen i den nya skolan blir inte precis som hon har tänkt sig. Där finns ett spöke med hämnd i sinnet...och Suze råkar stå i hennes väg.

Denna boken är verkligen en tonårsbok som alla borde läsa! Nu ska jag fortsätta läsa Hemsökt 2. Skriver om den så snart jag har läst klart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar