fredag 17 september 2010

Nära döden upplevelser - INTE min grej!

Idag, fredag, hade jag en nära-döden upplevelse!

Idag cyklade jag hem från skolan, som vanligt, och kom till det enda säkra trafikljuset i hela stan. Alla bilar har rött, förutom det som ska åt ett annat håll, när det är grönt för cyklisterna. Idag när jag skulle cykla över (när det var grönt!) kom det en bil i full fart och körde mot rött! Hon som körde pratade i telefon och fattade typ ingenting! Inte att det var rött, inte att hon körde för fort eller att hon kunde ha dödat mig.
Jag såg inte henne (eftersom man inte tittar på bilar som borde stå still!) men som tur var hade jag inte fått upp någon fart så jag cyklade in i hennes bakdörr istället för att hamna framför henne. Hon märkte ingenting och körde iväg som inget hänt, men det cyklister som cyklade bredvid mig blev riktigt arga! Själv var jag i sån chock att jag inte fattade nåt förrän efter ett par minuter. Jag upptäckte att mitt framdäck var helt snett så jag gick det sista 500 meterna. När jag kom hem grät jag riktigt mycket! Massa tankar for omkring i mitt huvud, jag kunde ju ha skadat mig allvarligt eller dött.. Mina föräldrar blev riktigt oroliga och arga men också glada att jag klarat mig utan några skador.
Nu känner jag att jag ALDRIG vill cykla någonsin igen, tack gode Gud för änglavakt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar