söndag 26 september 2010

Min vecka, typ..

Halloj!

Söndag:
Nu har jag och brorsan varit o lämnat kusinen Linda vid en busshållplats för att hon skulle hem. Hon kom i fredags och har då sovit över i 2 nätter. Det har varit jättemysigt och hon har en iPhone 4 som jag hjälpte henne lite med. Det var ganska kul faktiskt.
Idag läste jag ut 'Om jag stannar', så ikväll ska jag nog börja med 'Bara inte du' av Katarina Bredow.
Lördag:
Var hela familjen, och Linda, och shoppade. Mamma, pappa och brorsan gick på Hemtex och IKEA för att köpa mörkläggande gardiner och gardin stång. Jag och llinda däremot gick på modehuset!!!!
Jag köpte ett par ascoola jeans och en häftig t-shirt på Gina Tricot, en grön mössa och nagellack (neonrosa och gul) på Cubus, tre nagellack (orange, grön och blå) och en foundation svamp på kicks. Jag är jättenöjd =).  Linda köpte en rosa-svart-vit mössa och en rosa palestina sjal på Gina.
På kvällen kom Magnus och Wiola och åt middag och såg på film. Vi åt varm smörgås tårta, MUMS!
Fredag:
Hände faktiskt inget speciellt. Jag gick upp en timme tidigare än nödvändigt för att jag o Mazzy skulle vara hos Johanna en stund innan skolan började. Dels för att Mazzy skulle sminka Johanna, dels för att vi skulle ha NO-redovisning på morgonen så JAG skulle skriva retoriklappar och dels för att Mazzy ville ha kaffe!
Skolan var faktiskt rätt OK, vår engelska lärare var sjuk så vi hade So på engelska lektionen men sedan, när vi skulle ha haft SO, hade vi håltimme! Då gick jag, Johanna o Mazzy till matsalen men vi fick inte gå in eftersom vå mat-tid inte var förrän en timme efteråt. Så istället gick vi till netto o köpte godis och gick till en lekplats o gungade när vi åt vår choklad! =)
Torsdag:
Hade vi foto för gårdsrådet, de som ''jobbar'' på fritidsgården. Det blev ganska bra. Manja och Filippa låg på en bänk och så stod Bella, Johanna och jag bakom och höll Ellen som låg på våra armar. Snacka om mjölksyra!!
Fotot var på vår Hemkunskapstid så när Johanna och jag kom dit hade de redan börjat lite, men vi gjorde iallafall bakad potatis. Sen hade vi slöjd, lunch, idrott (basket) och No-labb. Jag slutade vid halv 3 tillsammans med alla andra 9:or som har spanska eller franska, resten gick till halv 4. Så vid halv 3 cyklade jag, Manja, Filippa och Johanna till bibblan. Jag som e helt blåst hade glömt mitt låne kort så jag fick låna på Johannas kort. Det blev sammanslagt 21 böcker! När vi kom hem till Manja gick jag, Filippa och Manja ut med hennes hund tillsammans med Mazzy och hennes hund. Sen när de var rastade gick vi 4 till McDonald's och åt, UTOMHUS! Filippa tyckte det var iskallt emn det var fisktiskt ganska skönt.

Nu ska jag gå o kolla på parlamentet, skriver om boken sen vid 9...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar