lördag 25 september 2010

Manja ♥ sin moster

Idag var jag på stan med karin innan vi åkte var jag jätte peppad och jag har faktiskt länge tänkt på att jag har velat shoppa så idag blev det äntligen av :) men vad händer när man kommer in i den första affären jo man blir så himla trött och hittar ingenting man vill ha!! jag har typ aldrig varit på stan utan att ha köpt något (ja, jag är värsta "shopaholiken")så jag blev nästan lite arg på mig själv efter att vi varit inne i typ 10 affärer och jag bara hade tänkt nej men gud jag vill inte vara här jag vill hem!! men så i de två sista affärerna vi var i hittade jag något!! det först var ett par urgulliga svarta uggs med någon pälsdetalj så sidan o denm var så MJUKA att jag höll på at DÖ!! och Karin ba "va fina hur mycket kostar dem?" så så läste jag på lappen (kommer ej ihåg vad det var) o hon ba "vill du ha dem här?" o jag bara stod o nickade som en tok!! och så fick jag dem :D sedan när vi gick längre in i affären gick karin o kollade på kläder och jag gick och kollade på smycken och hittade ett jätte gulligt halsband med en vinge ett hjärta och en blomma och så visade jag det för karin och sa att jag tänkte köpa det sen när vi står i kassan säger karin "jag kjan ge dig det här" och tog halsbandet och jag bara "tack så mycket" :D jag har världens gulligaste moster! men i alla fall så gick vi till en affär som heter Arnolds sko och inredning eller något sånt och där finns det massor med skor och jag har länge letat efter några coola boots med klack men utan tur även i denna affär men jag hittade något som var tio gånger bättre! vinter Converse dem är seriöst skit coola! det ser ut som helt vanliga svarta Converse bortsett från att allt är svart även skosnörerna och "klacken" men så är dem i mocka och det är typ ull inuti så jag titta på karin o säger "visst är dem fiiiina?" o då säger hon "aa, och det är priset också" och då ser jag att de kostar 995 kr.. men så säger hon att om jag själv betalar en del så kan hon gå med på det och jag bara "TAAAACK" så jag fick två par vinterskor till den samlingen med två par som jag redan har :) på vägen ut frågar Karin "är du bortskämd, eller vad?" och jag bara "ja, det är jag" och så åker vi hem :)

vilken trevlig berättelse! :D tihi.. nu blir det sägen för min del men jag kanske skriver imon om jag inte glömmer det! ;)

1 kommentar: