måndag 6 september 2010

Måndagen :(

Hallojsan där!


Idag har det varit måndag, usch. Jag hatar verkligen den första dagen på veckan, eftersom det är den första dagen på veckan! Jag måste gå upp halv 7 för att hinna till skolan som börjar vid 8. Och det är inte lätt om man har gått upp klockan 11 som jag brukar på söndagar, vilket jag faktiskt inte gjort på två veckor!
Igår var jag på kalas hos min morbrors tjejs barn, Gotte, som fyller 13 på tisdag. Av oss fick han 200:- på Stadium annars fick han ascoola skor, skateskor med dödskallar på, och en häftig tröja. han fyller ju år imon och då ska han få en ny skateboard av sin pappa, tror jag.


I skolan idag var det helt okej. Det började med nutidskryss :S Jag var med Jens, grym på att rita, och vi fick 9 rätt av 12! Yey...  Sedan hade vi engelska i 40 minuter då lyssnade vi på en scen från filmen 'the outsiders'. Av det vi fick höra då verkar den riktigt bra. Efter det hade vi 40 minuters NO och då fortsatte vi måla på våra bilder vi ska göra. I onsdags var vi ute på en ö och kollade vilka djur och växter det fanns i vattnet och på land och nu ska vi måla en bild på hur det såg ut. Efter NOlektionen gick Mazzy hem, hon e min asroliga kompis med blått hår! :D  Lektionen efter att Mazzy gått hem var SO, vi skulle ha kollat på en film men det var för dålig internet uppkoppling så vi fick läsa en text och svara på en massa frågor istället :S. Sen var det äntligen den efterlängtade lunchen, pasta o skinksås. Men Sarah i min klass sa att det var kycklinggryta så jag tog ris istället för pasta och när jag hade gjort det såg jag att det fanns skinksås lite längre bort, men Sarah hade stått ivägen så jag såg inte det >:( Efter lunch hade vi en timmes engelska då vi svarade på en massa frågor om texten vi hade lyssnat på tidigare. Jag flummade ganska mycket med Johanna (min kompis) och Pontus (min andra kompis :P).
Efter engelskan var det dags för svenska, förberdelser för nationella prov. Så idag satt vi i grupper och lyssnade på en text, sen skulle man beskriva den. Vad som hände, vilka som var med och vilket budskapet var... Nu hade klockan redan hunnit bli tjugo i 3 och vi hade fortfarande en lektion kvar! Promenad, i 30 minuter! Typ alla som bodde på vägen fick svänga av tidigare så när vi nästan var tillbax vid skolan var vi bara 5 st. plus läraren, Per. De som var kvar var jag, Mathias och Kevin som alla tre bor typ 2 km från skolan, åt andra hållet!!!!! Och så var det Axel och Elias som hade kvar sina cyklar vid skolan.


När jag kom hem tittade jag på TV, läste lite i Hemsökt, åt mat, duschade, gjorde läxorna och sitter nu vid datan. Men nu e det snart dags att lägga sig i sängen o fortsätta läsa, ska bara göra ett inlägg till...


Ha det najjs :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar