måndag 27 september 2010

Bara inte du

Nu har jag läst ut boken bara inte du av Katarina von Bredow. Den var riktigt bra och jag tycker man ska läsa den, speciellt om man gillar Katarinas böcker. Det är den senaste boken som hon har skrivit och det var förra året. Nu har jag bara 1 av hennes böcker kvar att läsa: 'Räcker det om jag älskar dig?'
Detta står på baksidan:

Emma är bra på att gå balansgång. Hon balanserar mellan sina skilda föräldrar, sin vänner och det faktum att hon fyller tjugo och plötsligt ska vara vuxen på allvar, med jobb och egen lägenhet. Men när närmaste väninnans pojkvän ringer på dörren och en svindlande närhet uppstår, slaknar linan för Emma och hon börjar vackla. Inte blir det bättre av att hennes allra bäste vän Markus börjar glida undan och syssla med saker som visar sig bli farliga för dem båda...

Katarina von Bredow är mästare på att berätta om den omöjliga, förbjudna kärleken. Vid två tillfällen har hon vunnit Bokjuryns omröstning om bästa ungdomsroman: 2004 med Hur kär får man bli? och 2007 med Som jag vill vara.

Pressröster om tidigare böcker:

"Få svenska ungdomsförfattare kan driva en berättelse framåt så som Katarina von Bredow. Hon skildrar stormiga tonårskänslor med närhet och värme."
Dagens Nyhter, Lotta Olsson om Expert på att rodna

"Det här är en fantastisk bok om svåra och viktiga livsval och borde läsas av alla tonårstjejer och killar."
Skånska Dagbladet, Gunilla Wedding om Som jag vill vara



Senare ska jag börja läsa slam av Nick Hornby. Ses...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar