måndag 27 september 2010

Jinx


Jag läste precis klart Jinx av Margaret Wild så här står det på baksidan..


HON HETER JEN.

ÄNNU INTE

JINX.


HON BOR MED SIN MAMMA

OCH SIN SYSTER GRACE

I ETT SLITET HUS PÅ HÖJDEN

I STADENS VÄSTRA DELAR.

HON ÄLSKAR ATT BO HÄR

SKULLE ALDRIG VILJA FLYTTA.

MEN

VECKA EFTER VECKA,

MÅNAD EFTER MÅNAD,

DAGAR OCH NÄTTER

ÄR SIG ORUBBLIGT LIKA:

SKOLA

LÄXOR

MIDDAG

TEVE

FLER LÄXOR

SOVA.


HON SKRIKER PÅ SIN MAMMA OCH SYSTER,

GASTAR OCH GAPAR FÖR LIVET.

HOPPAS ATT NÅNTING SKA HÄNDA.

VAD SOM HELST.

ALLTING!


Så träffar hon Charlie. Vackra, fantastiska

Charlie och med honom föändras allt.

Men att kärleken inte alltid blir som man

tänkt sig får hon bistert erfara.


Jag tycker att den här boken var bra, det står inte så mycket på sidorna och det är skrivet lite som dikter. texterna är uppdelade som det första stycket på baksidan, jag störde mig på det i början men det var faktiskt ganska bra sen :) boken är sorglig men ändå bra jag skrattade lite och fällde en liten tår... man känner verkligen med Jen/Jinx det som händer henne skulle få vem som helst att känna sig ledsen...

Min favorit karaktär i boken är Grace för hon är så gullig och dömmer ingen utan älskar alla!

Jag kommer nog att läsa den här boken igen :)

Jag ska fortsätta med knappt lovlig nu så bloggar nog senare om jag läser ut den idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar