söndag 17 oktober 2010

Udda, Udda verklighet?!

Udda, eller Udda verklughet som den heter numera var ganska spännande.. jag var ju i malmö nu i helgen hos min kusin o då fick jag veta att Udda nu heter Udda verklighet pga. att precis när Nene Ormes tänkte släppa sin bok med namnet Udda kom det ut en bok av en kvinnlig författare från skåne med namnet Udda så för att inte behöva ändra huvudkaraktärens namn och därmed titeln fick boken heta Udda verklighet.


snacka om otur men jag tycker faktiskt att Udda verklighet är ett bra namn på denna bok :) jag har ju som sagt läst "den första utgåvan" av boken eller vad man ska kalla det och tydligen skiljer det mycket mella den och den utgivna..


boken handlar om Udda som ofta vaknar mitt i natten av en mardröm av att hon varit någon annan detta berättar hon för sin bästa kompis Daniel som följer med henne till det stället där hennes dröm utspelade sig. Daniel försöker nästa dag - eller om det är senare, kommer inte ihåg - gå tillbaka till brunnen och försvinner. detta får Udda att upptäcka nya sidor av inte bara sig själv utan också malmö.


jag tyckte väldigt mycket om denna boken! kanske ska läsa den andra versionen också det får vi se.. vet inte om jag hinner blogga klart idag:( får skriva ett till sen får vi se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar