söndag 10 oktober 2010

Min helg

Tjenare bloggen!

Denna helgen har varit heelt underbar, och det började i fredags.
Hela skoldagen var väl helt OK men den blev heelt underbar i slutet av sista lektionen, svenska. För det första var det ju slutet av sista lektionen så därför var man ju lite glad, men vi fick också tillbaka våra berättelser vi har skrivt. Vi har ju testat nationella proven, sett hur dom e uppbyggda o så. Så vi skulle välja en bild (av 6 olika) och sedan hade vi 4 lektioner att skriva en berättelse med den bilden som inspiration. Jag valde en bild på en majbrasa och skrev sedan en 18 sidor lång berättelse på det. Betyget blev: MVG. Fatta vad glad jag e!!!! Tack Manja för att du fick mig att börja läsa böcker :).

Lördagen var också jättebra! Jag gick vaknade typ halv nio och vid nio satte jag på TVn och precis då började Bumbibjörnarna fatta vad glad man blev när man fick se det =D Sen vid typ 11 körde pappa mig till Bella på Öland. Sedan stannade jag där heela dagen :). När jag kom dit skulle hon precis äta frukost. Efter det kollade vi på den första filmen, House of Wax. Jag rekommenderar inte att se på den, för den var riktigt usel. Den slutade vid kanske två eller något o då spelade vi kort med Anneli, jag förlorade stort!
Lite senare kollade vi på en film till, Terror på Elm Street 5, den var ännu sömre än House of Wax, så jag rekommenderar inte den heller... I mitten av filmen var maten klar så då åt vi Tacos, MUMS! Sedan när filmen var slut spelade vi lite kort igen, och senare spelade vi Geni. Det var riktigt gammalt så frågorna var inte direkt lätta... När klockan var typ halv nio fick vi för oss att vi spela guitar hero, så vi fick leta ''lite'' efter det. På övervånigen fanns det 5 rum. Bellas rum, Annelis 2 söners rum, ett badrum och... 
...ett förrådsrum FULLT med grejer. Längst in i hörnet fanns en TV och under den stod playstationet. Sen var det bara sladdarna, spelen och gitarrerna kvar :S Det tog en stund men vi hittade faktiskt allt vi skulle ha så sen spelade vi i en timme eller nåt. Det gick bra tycker jag. Sedan vid typ halv elva skjutsade dom hem mig. Det var riktigt kul där o hennes familj var riktigt snäll så jag ska dit igen, kanske på Halloween fest :D

Dagen idag har varit riktigt chill, har faktiskt inte gjort någonting. Läst typ 200 sidor i Berusad av evigt liv och suttit vid datan. Nu sitter jag o spelar Free Rice som skänker ris till de översvämmningsdrabbade i pakistan. Jag tycker alla ska gå in på freerice.com och spela lite.

Nu ska jag gå o göra sallad :) Ha det så himla najjs asså!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar