söndag 17 oktober 2010

Sayonara September

Sayonara September är en svensk manga som utspelar sig i malmö den är skriven och rittat av Åsa Ekström eftersom det är en manga är det inte så mycket text utan manga är ju mer som en serie.. men Sayonara September handlar om Alex som vill bli mangatecknare(xD) och hon blir antagen till en serieskola i malmö.. där får hon bo i en lägenhet med två killar (hon trodde hon skulle bo ensam) de killarna heter Janne och Christoffer.. Alex börjar i en ny klass och "adopterar snart klassens outsider" som det står på baksidan annars händer det väl egentligen inte så mycket mer i boken.. jo förresten så ska en tidning typ ha en tävling med serier.. och i slutet står det fortsättning följer denna bok blev utgiven 2009 och så såg jag någonstans att det nu har kommit en fortsättning. jag vet ärligt talat inte om jag vill läsa den för jag tycker inte att denna mangan var den bästa jag läst. däremot har jag lite andra manga tips som är grymma!

Fruits basket
Boys over flowers
Hana kimi
Kare first love
Bloody kiss
Vampire knight
Absolute boyfriend
Hanatsuki Hime

Absolute boyfriend är typ den roligaste mangan som finns! skitrolig! sen några "mangan" som jag skulle vilja läsa är

Shinimi lovers
Black bird
Dengeki Daisy
Faster than a kiss

en jättebra sida där man kan läsa manga gratis (fast på engelska) är www.mangafox.com förut läste jag på www.onemanga.com men nu ska man tydligen vara medlem där :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar