söndag 10 oktober 2010

Läsa, Läsa, Läsa


idag har jag läst ut vad mina vänner inte vet som är skriven av Sonya Sones när jag först öppnade boken fastnade jag för en grej orinaltiteln är What my mother doesn't know. senare när jag hade läst den funderade jag över varför den hette så och jag kommer faktiskt inte på något bra svar...


den handlar om Sophie som i början av boken är jätte kär i Dylan men de har redan gjort slut när det blir jullov, på jullovet åker alla hennes vänner utomlands eller bara bort och hon blir ensam kvar det är i alla fall vad hon tror men det visar sig att skolans ärke tönt Murphy är kvar i staden och när sophie träffar honom känner hon någonting som hon inte känt förrut och just det så kan hon inte heller glömma den maskerade killen från halloweendansen..


detta är ungefär handlingen av vad mina vänner inte vet. den var bra och den går snabbt att läsa pga. att den är skriven i korta stycken som det ibland nästan inte är någon text på, ungefär som JINX eller livet på en kylskåpsdörr.


nästa läs projekt för mig ska bli ganska spännande. det är en bok som heter Udda verklighet det som gör det spännande är att min "halvbror" är författarens ex. så det är ju lite coolt dessutom utspelar den sig i malmö! den utgåvan som jag har lånat av min "halvbror" är annorlunda

för att den här var liksom första första...eller vad man ska säga det var innan något förlag tog upp den iaf ;) så den ska påbörjas idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar