söndag 17 oktober 2010

Mycket mer än så

Mycket mer än så är skriven av Sarah Dessen det är första boken jag läser av henne men jag tror definitivt att det blir fler :D


Auden är perfekt. Den perfekta dottern, den ansvarsfulla systern, den duktiga eleven. Helt enkelt tjejen man kan lita på. Själv har hon länge känt sig instängd av alla krav, och hon har inte haft något socialt liv eller sovit en hel natt på flera år.


När hennes pappa frågar om hon vill tillbringa sommarlovet hos honom och hans nya familj, i den lilla staden vid kusten, tackar hon ja. Hon börjar sommarjobba i en klädbutik och plötsligt händer någonting. Hon får lära sig allt om hur tjejer pratar och beter sig, om vänskap och om kärleksbekymmer. Och så möter hon Eli, en ensamvarg som också han har svårt att sova om nätterna. Tillsammans ger de sig ut på ett uppdrag: Auden för att göra allt det där hon aldrig har gjort, Eli för att lära sig leva med de skuldkänslor han bär på efter bästa kompisens död.


det blir sommaren när allt förändras.


Det var en jättegullig bok som skulle passa hur bra som helst på sommaren. men den värmer upp hösten också :) LÄS DEN! du kommer inte ångra dig !


nu ska jag plugga, sen ska jag nog kolla på slutet av sagan om ringen sen kanske jag ska börja läsa i flickan med glasfötterna.


det blir ett litet stycke här om helgen istället för ett helt inlägg.. i fredags kom min kusins flickvän hit sen igår morse klockan 6 åkte jag,karin och ulrika till åsarp för att hämta karins son (min kusin) rasmus. därifrån åkte vi till ullared o shoppade i kanske 3 timmar och för första gången jag var där var det kö!! vi stod i kö för att komma in i affären i typ 50 minuter!! helt sjukt men sen åkte vi ner till malmö där ulrika och rasmus bor och sen idag kl halv 3 åkte vi hem till kalmar :) i ullared köptes 2 tröjor ett par byxor en "nagellackspenna" en mössa en tubhalsduk o en massa strumpor :D nu ska jag plugga så vi ses!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar