tisdag 19 april 2011

City of Bones


Måste bara säga att jag älskar denna boken!! :D så sjukt bra! City of Bones heter den och är skriven av Cassandra Clare.

Den handlar om Clary som en dag blir vittne till ett mord, det visar sig att mördarna är tonåringar som hon själv, men dessa tonåringar kan bara hon se. Detta är början på ett nytt liv för Clary.
Detta nya liv innefattar Simon hennes bästis, Isabelle och Alec och den underbara Jace, men också en jakt efter ett ovärderligt föremål och hennes mamma som har försvunnit..

Jag visste inte riktigt hur jag skulle berätta om handlingen. Det fick bli som det blev ;) Men det enda jag kan säga är att boken äger! läs den! älska den! och läs den igen!! Dessutom är framsidan ju helt gudomligt snygg!! :D Kan det bli bättre?! jag tror ärligt talat inte det :D

Måste också bara säga att jag älskar karaktären Jace!!! så himla underbar! jag vill ha en!! :P

I väntan på tvåan, City of Ashes som jag har reserverat på biblan tänker jag ta tag i den stora läs högen... kanske blir det feber, kanske inte.. jag ska kanske plugga..
Blä! så jobbigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar