fredag 17 juni 2011

Sommarlov!

Hej allihopa:D idag var det skolavslutning i kalmarsalen och det var både roligt och sorgligt, vi fick sommarlov men vi fick även säga hejdå till vår klass som vi har gått med i 3 år:( hoppas jag kommer träffa alla någon gång igen:)
Skolavslutningen var som förra året, den enda skillnaden var att det var vår sista på vasaskolan vilket är väldigt tråkigt:(
Det var några riktigt coola uppträdanden:) och så hade vår rektor klätt ut sig till flourtant:D det var nog det roligaste:)
Michaela som är elevrådsordförande höll ett jättebra tal som verkligen stämde:D
Sedan var det stipendier som skulle delas ut och helt plötsligt efter de andra stupenditagarna hör jag mitt eget namn ur högtalarna:O jag blev helt ställd och började gå upp på scenen. Min duktiga kompis Eleonor som fick stipendie för bra betyg stod bredvid mig uppe på scenen.. Jag viskade till henne och frågade varför jag stod där, och hon sa att jag kanske skulle få stipendie för bra kamratskap. När de sedan skulle berätta vad jag fick för stipendie(självklart var jag sist) skakade jag typ:o och så säger Andreas (rektorn) "Manja ska faktiskt få ett helt nytt pris, nämligen årets litteraturslukare!" jag typ va?!? Och då läste han upp motivationen till varför jag skulle få stipendie medans jag höll på att halvt skratta och halvt skämma ihjäl mig:D

Så idag har jag faktiskt fått pengar och diplom för att jag gör något jag tycker om:D ganska trevligt om jag får säga det själv:D
(är på Karins jobb och skriver från mobilen därför blir det ingen bild:/ )

Ses kanske hemma sen;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar