måndag 13 juni 2011

Frestad

Den sjätte boken i serien House of Night. Jag har läst de andra och tyckt om dom jättemycket, men denna var nog bäst! De andra två har läst den men då på engelska, tempted, så jag är alltså den enda av oss som läst den på svenska.
Jag hade lånat den av Manja på engelska men jag är så seg på att läsa engelska så när Koberg köpte den i Malmö lånade jag den av henne istället :)

Man får fortsätta att följa med Zoeys liv som vampyr och hennes problem med pojkvänner och odödliga fallna änglar... I denna boken får man även följa med när det är andra karaktärer som "berättar", även om det inte är lika tydligt som i den engelska versionen.

Denna boken är helt klart läsvärd men man MÅSTE ha läst de andra fem böckerna innan..

2 kommentarer:

  1. hej jag undrar vad city of bones heter på svenka ?

    SvaraRadera
  2. vad jag vet finns inte den serien på svenska och jag har inte hört något om att den ska översättas.. men man hoppas ju såklart :)

    SvaraRadera