måndag 13 juni 2011

Simon och Sophie

Simon och Sophie är skriven av Emma Granholm som även har skrivit Liv och Lovisa, och Ett Nytt Liv På Köpet.

Jag har läst alla tre böckerna tidigare men jag kände att jag ville läsa Simon och Sophie en gång till så det gjorde jag igår :) Trots att det är typ 240 sidor gick det riktigt fort att läsa ut den vilket är ett stort plus :)

Den handlar om Simon som är klass 9Cs loser, hans enda vän är Micke som är Simons motsats. Simon är lång(185 cm), smal, och har inga muskler typ. Den som mobbar honom mest är klassens snygging, Sophie. Under påsklovet när alla är borta, utom grannarna Simon och Sophie, går Sophie hem till Simon. De träffas nästan varje dag under påsklovet, men i skolan blir nästan allt som vanligt igen..

Man får följa två normala 15-åringar under deras ovanliga vardag..

Den e jättebra!! Jag tycker verkligen att man ska läsa den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar