torsdag 23 juni 2011

Andens kraft

Jag har läst ut Andens kraft som är del 5 i serien Vampire Academy, skriven av Richelle Mead.

Rose har återvänt från Ryssland till skolan och sin bästa vän Lissa. Sista terminen går mot sitt slut och Lissa och Rose längtar till deras nya, friare liv.

Men Rose kan inte glömma att Dimitri fortfarande lever och väntar på henne någonstans där ute. Hon misslyckades med att döda honom när hon hade chansen. Nu är har hennes värsta mardrömmar blivit verklighet. Om hon inte självmant förenar sig med honom hommer han att jaga henne tills hon faller i hans strigoi-grepp. Men det finns ett litet hopp om att Dimitri kan räddas.
En galen och livsfarlig plan som inte bara försätter Rose i faror utan också hennes kompisar som bestämt att följa med på resan.

Jag är totalt trollbunden av dessa böcker. Jag älskar varje sida och ville aldrig att denna bok skulle ta slut då jag fått lite problem med att låna/köpa sista boken, Yttersta offret.
Jag tycker definitivt att alla ska läsa dessa böcker men som jag skrev innan så måste man läsa dem i ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar