tisdag 4 januari 2011

Syskonkärlek

I förrgår läste jag ut en av mina absoluta favoritböcker: syskonkärlek av Katarina von Bredow.

Nu är klockan snart halv fyra och jag kan inte sova. Kan du svara mig på en sak? Får man bli alldeles varm och matt i kroppen av att se sin egen brorsa?
Får man det, ens om han är den snyggaste och finaste killen i hela universum? Jag kan inte hjälpa det! och jag skäms så inihelvete.

Ludvig och Amanda älskar varandra. De vet att det är förbjudet - men de kan inte låta bli och inleder ett kärleksförhållande. Ett förhållande som sargar och svider. Men som ändå ger skälvande lyckostunder. Ända tills verkligheten tränger sig emellan dem.



Detta är Katarina von Bredows första bok och den är hur bra som helst!!! Detta var andra gången jag läste den, men den var precis lika bra som första gången... Den är blir extra bra eftersom den är både rolig och sorglig. Man får veta både vad som hänt när de var små och vad som hände när de var lite äldre. Alla borde läsa denna bok!!

OBS! I slutet grät jag ganska mycket båda gångerna så den är alltså ganska sorglig...

Ha det bra!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar