onsdag 5 januari 2011

Älskar, Älskar inte

Älskar, Älskar inte är en samling av 16 noveller skrivna av författare från Norden har översatts från isländska, danska, svenska, norska, grönländska, samiska, färöiska och finska. Novellerna handlar om kärlek, både vänskap, kärlek till en person och kärlek till något annat..
Vissa av de här berättelserna var bra men inte alla. vissa var också dåligt översatt så man inte helt fattade vad de menade.. Det var bra längd på novellerna, fast vissa ville man inte skulle ta slut..

Kommer inte på så mycket så jag tänker skriva vad det står på baksidan ;)


Kär? Så in i Norden!
Då är det här helt rätt bok för dig!
"Älskar, Älskar inte" är en samling kärleksnoveller för unga läsare, skrivna av författare från olika hörn av Norden: Här finns bland annat berättelser om den pirriga förälskelsen på en kornåker i Danmark, den fantastiska kärleken i en finsk sagovärld, den motvilliga kärleken vid en norsk älv, den förbjudna kärleken i en by på Färöarna, den ovälkomna kärleken på Island, den drabbande passionen på Grönland, den omöjliga kärleken i en finsk sameby och kärleken som ger mod och hopp på en svensk ungdomsgård.


Nja.. jag tyckte den var sådär men läs den och så får ni se om ni tycker som mig ;)


Nu ska jag hämta lite glass och blogga om en annan bok jag har läst idag :) och sen blir det nog lite musik också :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar