tisdag 4 januari 2011

Den sista veckan 2011...

Nu är det äntligen 2011, och har varit ett tag..

Så var spenderade ni jul o nyår?? Jag ar hemma båda högtiderna, men det var mysigt det också. Firat jul hemma har vi inte gjort sedan jag var typ 2 år eller något så det var ganska avkopplande:) Ännu bättre blev det ju för jag skulle ha fått julklapparna av min familj den 26, men eftersom vi var hemma den 24 fick jag dom ju då :D o det var inga dåliga klappar heller; av min bror fick jag filmen Remember Me (med Robert Pattinson o den e riiktigt bra!) och en STOOR kartong Geisha. Av mamma o pappa fick jag en gul armbandsklocka, Eclipse på DVD :), presentkort på Gina Tricot, en pyjamas och en digital fotoram!!!!
Av alla andra fick jag en ascool tiger t-shirt, hårfärg, presentkort(500:- på Gina och 100 på hela stan), världens bästa bok: Genom dina ögon!!!, grafitti nails, ett halsband och en kylplatta till datan.
Det blev alltså en lyckad jul!

Till nyår kom min kusin Linda och firade med oss. Vi förberedde och gjorde fint och jag gjorde en banderoll :D. Sen klockan 5 åkte vi o kollade på fyrverkerier vid slottet, det var riktigt fint :). När vi kom hem var det bara att fixa maten. Till förrätt blev det smördegsinbakade varmkorvar, till varmrätt blev det potatisgratäng, marinera ytterfilé, riktigt god sallad och världens godaste tsatziki som jag gjorde :). Senare, efter typ en timme åt vi en fransk chokladtårta som jag gjorde. Vi gjorde den på franskan i skolan en gång, men den jag gjorde blev godare för jag hade mer tid på mig. Sen kollade vi TV ända till klockan blev tolv, då skålade vi och sprang runt i lägenheten för att få se så många raketer som möjligt ;)

Efter jul var det ju REA nästan överallt, bl a på Cdon. Då köpte jag tre böcker; Syskonkärlek och Hur kär får man bli av Katarina vin Bredow, och Simon och Sophie av Emma Granholm. Jag köpte även filmen Valentine's Day som jag såg idag och den är riktigt bra :)

Igår var den största dagen i mitt liv! Okej, kanske inte riktigt så storslaget, men jag har kommit på en massa saker iallafall!
Jag bestämde mig bland annat för att skriva en ganska lång berättelse. I skolan hade vi nationella prov övning o då skulle man skriva en berättelse och min blev ganska bra, och jag fick MVG, så jag tänkte skriva om den fast lite längre då. Så igår skrev jag upp de flesta karaktärerna och platserna och vad som e så speciellt med dem och det var riktigt kul :)

Jag bestämde också vilket gymnasie jag ska välja!!! Efter att inte ha vetat alls vad jag skulle välja till att vara bombsäker är en riktigt skön känsla! Första handsvalet blir Samhälle, Media och journalistik på John Bauer, andra blir Estetiska, fotografisk bild på JB, och tredje blir Tekniska med inriktning Samhällsbyggande och miljö.. Jag är himla nöjd och längtar till Dexter öppnar!!!

Det tredje som hände igår var att jag målade tre ascoola bilder på Jack Skellington från Nightmare Before Christmas. Nu ska jag bara till Ikea och köpa tre storslagna svarta ramar att sätta upp honom i :) Bilder kommer inom kort :)

Nee nu får det vara slutbloggat.. Ha det bra!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar