onsdag 19 januari 2011

Himlen börjar här

-Skriv det jag säger.

Tystnad uppstår...

-Prata med mig då!
-Heeej Neheej. Fniff *fniss* radera, vad e fniff för något, radera, vad e fniff *skratt* Jag ramlar... *hahahahah* du måste lägga ut det där :D

-ska vi köra nu?


För några timmar sedan läste jag ut boken Himlen börjar här som är skriven av Jandy Nelson.


Den handlar om Lenny som precis har förlorat sin syster Bailey som dog av en hjärtattack. Mitt bland all sorg och saknad, som tycks vara oändlig, kommer en liten solstråle in i hennes liv. Denna solstråle bär namnet Joe, och förbjudna känslor uppstår mellan honom och Lenny när Lenny tycker att hon borde sörja istället för att vara kär.





Väldigt fin bok som i skrivande stund är en av mina favoritböcker. Den är väldigt gullig och man både skrattar och gråter... Helt klart läsvärd!

1 kommentar: