onsdag 5 januari 2011

Magenta blir grön av avund

Mmm det var gott med glass :D

Detta är en bok som jag (Och Johanna) fick när jag var med i en bokklubb som först hette Funtasie men som sedan bytte namn till TL-klubben.. Nu innan julen satt jag hemma hos Johanna och kollade på hennes böcker och upptäcker att författaren av en av böckerna heter Echo Freer och det är ju lite speciellt men jag fastnade för det för jag har läst en annan bok av denne författaren om en tjej som heter Magenta en väldigt rolig bok.. så jag tar ner den här boken och ser att den handlar om en tjej som heter Magenta då tror jag ju att det är samma men så läser jag på baksidan att det är en annan och när jag öppnar boken ser jag att det finns en serie om Magenta så jag berättar för Johanna om den andra boken jag läst av Freer och vi bestämmer oss för att läsa boken.. Jag tror att Johanna läste den redan samma kväll men jag läste den altså idag och jag måste säga att den här tjejen är rolig! det är helt sjukt va jag skrattade!

men iaf boken handlar om Magenta Orange som hon heter hon är tillsammans med sin bästa kompis och granne Daniel som inte har varit i skolan ett tag för att han har bruttit benet. boken börjar då Magenta ska vara med i en "välgöranhets tävling", vilket slutar med att Chad Albright kysser henne fast hon är tillsammans med Daniel, tyvärr är Daniel där vilket Magenta inte räknat med.. Aa där börjar historien sen är hela klassen på läger också..
Boken är både rolig och sorglig eller också är det bara mig för jag började faktiskt gråta.. men iförsig det kan bero på att jag har mens nu.. hmm..

Kan tyvärr inte sätta in någon bild för jag hittar ingen på google och orkar inte ta kort.. jaa jag är så lat! :D Nu blir det MUSIIIIIIK!! :D Det har ni längtat efter va?! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar