måndag 17 januari 2011

Beastly

ibI natt läste jag ut Beastly av Alwx Flinn det är en jätte gullig bok om en kille -Kyle- som är väldigt elak han träffar en häxa som lägger(?) en förbanelse på honom som gör att han ser ut som en Varg/hund/björn/människa och kommer fortsätta vara så resten av sitt liv om han inte träffar sin sanna kärlek -en tjej som kan se förbi hans fula yttre och se hans fina inre- och får henne att kyssa honom innan det har gått två år.


Jättegullig bok som jag läste på orginal språket Engelska den var både rolig och sorglig:/ det bästa med boken var helt klart de olika chattkonversationerna :D


Den var väldigt lätt att läsa även fast den var på engelska:D






Jag har läst på någon blogg för ett tag sen att det kommer göras en film av denna boken (som kommer ha samma namn som boken 'Beastly') där Vanessa Hudgens och Alex Pettyfer kommer spela huvudrollerna. den ska jag helt klart gå och se, får dra med mig Johanna ;P
En annan bok som kommer som film här under 2011 är Jag saknar dig, jag saknar dig! som jag läste någon gång för inte så länge sen.. den ska jag också gå och se :) mycket roliga filmer under 2011 dessutom kommer ju första delen av Breaking Dawn (Twilight del 4)
Intressant Filmår kommer det ju iallafall at bli :D

1 kommentar:

  1. Jag läste boken förra året och precis som du skriver är den inte så svårt läst. Den kommer också släppas på svenska den 30 mars.

    Angående filmen så kommer den tyvärr inte visas på bio i Sverige :(. Den kommer tidigast att släppas på DVD i Sverige efter sommaren.

    SvaraRadera