söndag 7 november 2010

Katie Ellison ljuger inte - ännu en Cabot

istället för att läsa håll huvudet kallt som jag skrev att jag skulle läsa kände jag för att läsa en annan av Meg Cabot nämligen Katie Ellison ljuger inte


Katie Ellison ljuger inte.
Det är bara så svårt att hålla sig till sanningen när man hånglar med skolans snygga rebell bakom ryggen på sin populära, fotbollspelande pojkvän. Och när man tycker att musslor är äckliga samtidigt som man kandiderar till att bli prinsessa i stans årliga musselfestival.
Vissa sanningar är det sessutom livsnödvändigt att hålla hemliga. T.ex. vad som verkligen hände den kvällen när någon sprejade Tommy Sullivan är en fjant på gympasalsväggen - i neonorange. Alla vet ju att det var det som drev Tommy från stan för fyra år sedan.
Och nu har Tommy Sullivan kommit tillbaka. Katie är övertygad om att han är ute efter hämnd, och hon är beredd att göra vad som helst för att behålla sitt perfekta (om än något oärliga) liv. Men har hon kanske missbedömt Tommy... och sina egna prioriteringar?


Det var en väldigt gullig bok och jag tror faktiskt att jag satt och smålog för mig själv igenom hela boken, hehe :) men den var väldigt bra och absolut läsvärd för alla därute som gillar Meg Cabots andra böcker eller som aldrig testat någon :D
just nu läser jag håll huvudet kallt så nu stämmer bilden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar