fredag 12 november 2010

Håll huvudet kallt

för några dagar sen läste jag ut håll huvudet kallt av meg cabot..

Tappa huvudet, det ät bokstavligt talat precis vad en cheerleader vid New York College har gjort - en morgon hittas det i kafeterians kök men resten av kroppen syns inte till. Den före detta popstjärnan Heather Wells, numera en något överviktig föreståndare på en studentkorridor, har lovat den sexige privatdeckaren Cooper att inte försöka lösa några fler mordfall, men inget gör henne så förbannad som när någon dödar hennes elever!
Omgiven av hysteriska studenter, sin kontaktsökande pappa och med sin efterhängsne ex-pojkvän i hälarna kastar sig Heather över uppgiften att lösa mordet. Men spåret efter mördaren leder henne in på farliga vägar och om hon inte är försiktig har hon snart tagit sin sista bit choklad...

en grymt bra och rolig bok av meg cabot det är fortsättningen till ett oemotståeligt begär..
på engelska finns det tre böcker men jag har inte hittat den sista på svenska än.. :(
men om jag gör det ska jag läsa den också annars får jag välo ta den på engelska ;)

samma dag som jag blev klar med tappa inte huvudet började jag med beautiful dead. och än så länge verkar den riktigt bra :D så det är nog en serie jag troligen kommer fortsätta läsa :)
imon är det gymnasiemässa här i kalmar så jag ska gå runt o kolla lite på de olika programmen.. men det finns ju så otroligt många så att man får beslutångest.. :S
nu ska jag passa på o överföra lite musik till mobilen så det kanske kommer en låt:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar