söndag 21 november 2010

Beautiful dead - Jonas bok

igår innan jag gick till johanna läste jag klart Beatiful dead som jag lånade någongång i augusti(det är nästan så att man skäms:$ ) men nu är jag ialla fall färdig :D och jag är inte besviken! den var jättebra fast det både tog lång tid att börja men också att läsa ut den... jag ska definitivt läsa de andra tre böckerna men än så länge har bara 2:an som är Arizonas bok kommit ut på svenska, men de andra kommer väl så småningom hoppas jag :)


VARKEN DÖDA..

ELLER LEVANDE ...

RÖR DE SIG I DE

ODÖDAS GRÄNSLAND.


Vad är det som händer på Ellerton High? Fyra dödsfall på mindre än ett år. Jonas,Arizona, Summer, Phoenix. Fyra unga, vackra människor. Varför? Oron sprider sig i staden och många frågor saknar svar.


Vilken är Darinas roll? Hon plågas inte bara av saknaden efter pojkvännen Phoenix - utan också av spöklika syner av de som dött. Samtidigtekar dånet av vingslag oförklarligt i hennes huvud.


Så blir hennes uppdrag tydligt: De döda har fått återvända till de levande, ett år har de på sig. Nu är deras tid på väg att rinna ut och Darina är utvald att hjälpa dem, de odöda - men med vad?


Bra bok om änglar? zombier? Beautiful dead helt enkelt ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar