torsdag 24 februari 2011

Sex veckor

Nu medan min farmor sover och jag är ensam passade jag på att läsa ut sex veckor.
när man först ser omslaget tror man - eller jag gjorde i alla fall det- att det är någon barnslig bok, men från första stunden blir man uppslukad av 17 årige Chloes värld.

Den handlar om Chloe som är en 17 årig tjej som bor i England med sin pappa. Hennes mamma lämnade dem för kärleken till en annan man och Chloe har inte pratat med henne sen detta hände, vilket alltså nästan är ett helt år. Hennes pappa har varit helt förstörd - Chloe har sen hennes mammas avsked fått ta hand om honom själv - han har nu börjat ta sig samman och har sakta men säkert börjat leva livet igen. Chloe går i en privat flickskola och blir förhäxaad av den nya skönheten Davinia som börjar på skolan, de två blir vänner och Chloe får följa med till Caminos som är en ö i medelhavet. Det blir sommar och de ska vara på Caminos i sex veckor, under dessa veckor träffar också Chloe Alex som kommer att vända upp och ner på hennes värld! Det blir en sommar Chloe sent ska glömma.

Boken var jättefin. En jättebra bok här i kylan och den får en verkligen att längta till sommaren!
En sak som jag störde mig på och som jag tyckte var konstig var att det står om någon "Ben" på baksidan men han finns inte i boken? De har antagligen skrivit fel namn, men vilken tabbe egentligen! hehe men det var en bra bok som är värd tid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar