fredag 11 mars 2011

Blod och choklad

Jag slutade läsa I det här trädet för ett tag sedan för jag tyckte inte den var bra.. Så istället började jag läsa Blod och choklad, Och jag ÄLSKADE den!!!

Boken är skriven av Annette Curtis Klause och handlar om Vivian som är en sextonårig varulv,
Vivian är riktigt duktig på att måla och en av hennes bilder har publicerats i skoltidningen "The Trumpet" det ä'r så hon träffar Aiden en "köttkille" som hon absolut inte får falla för, men som hon såklart gör. (annars skulle det ju varit tråkigt:P) Sen ska det också väljas en ny hanne till flocken och honorna ska tävla om vem som ska bli den nya hannens maka, en ceremoni som ibland leder till problem..

Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva mer för jag vill inte spoila för mycket..
Men jag älskar verkligen den här boken!! den är så.... BÄST! hehe kom inte på något;) Jag älskade slutet det var underbart! Och så älskade jag karaktären Gabriel!! :D
LÄS DEN!!!
Boken finns också som film och den kollade jag på häromdagen men jag tycker inte alls att den var bra! den var för långt ifrån! personligen tycker jag att de skulle göra en ny som följer boken exakt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar