måndag 30 augusti 2010

Killar, Kompisar och Kosmiska kyssar

Just nu läser jag boken Killar, kompisar och kosmiska kyssar. Det är den andra boken i en serie av Kathy Hopkins, den första heter Killar, kompisar och lyckokort. Jag har inte läst ut den än, har 40 sidor kvar.
Detta står det om den:

''Onsdag kväll: Inget samtal
Torsdag på lunchrasten: Inget samtal
Torsdag kväll: Inget samtal
Fredag morgon: Inget samtal

Jag höll på att förlora förståndet. Hade han tappat bort mitt telefon nummer? Han kanske hade stoppat ner mitt kort i en ficka på jeansen, och sedan kanske hans mamma hade tvättat jeansen så att kortet blivit förstört. Han kanske inte hade tänkt ringa alls utan sagt så bara för att bli av med mig.
Kanske, kanske, kanske.
Det var dags att fråga stjärnorna''

                                                               _____________________


''Izzie är cool, kaxig och smart. När hon träffar Mark, som bara är såå snygg, är hon över månen av lycka. Han är underbar. Och han gillar henne!
Men varför ringer han inte när han lovat? Izzie försöker hitta svaren i sin tarotkort och horoskop och börjar stanna hemma, i fall att han skulle ringa.
Bästa kompisarna Lucy och Nesta märker hur Izzie förlorar både sitt grepp om verkligheten och sin glada kaxighet och försöker få henne att inse fakta.
Men det finns saker man inte vill höra...''

Än så länge är boken riktigt bra och rolig. I första boken är det Lucy som är ''jag personen'' och i tredje är det då Nestas tur. Jag tror att det finns 17 böcker i denna serien men det finns bara 11 av dom på svenska :(.
Skriver vad jag tycker om den imon när jag har läst ut den! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar