söndag 29 augusti 2010

Törst

Jag har precis läst ut den fösta boken i vampire academy serien som heter Törst och är skriven av Richelle Mead.
På baksidan av boken står det så här:


"Hetsiga, rappkäftade Rose (dhampir, halvvampyr)
och lugna, eftertänksamma Lissa (moroi, vampyr)
är bästa vänner. För två år sedan rymde de från
sin internatskola, S:t Vladimir. Sedan dess har skolan och
vampyrvärlden försökt spåra dem, och föra dem tillbaka till
tryggheten i den ensligt belägna och mycket välbevakade
skolan för vampyrer.
Men den är inte alls trygg för Lissa. Hon har nämligen
en väldigt speciell egenskap som många skulle vilja utnyttja,
även om detta betyder att Lissa själv dör eller blir galen.
Och den här hången hinner Lissa och Rose inte undan
när skolans spårare dyker upp..."

Jag har länge funderat på att läsa denna boken men tyckte först att det bara blev så tjatigt med alla vampyrer men jag läste den i alla fall och det ångrar jag inte alls! Nu när jag tänker på det är det faktiskt inte så mycket som visar att det är en "vampyrbok" jo så klart att det är vissa delar som absolut inte stämmer in med den vanliga världen men i stortsett är S.t Vladimir skolan som en vanlig skola..
Jag tycker i alla fall att den här boken är helt klart läsvärd :D

Nu ska jag försöka lista ut hur man lägger in klipp från youtube o sen kommer en jättebra låt :D
om jag listar ut det vill säga ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar