onsdag 20 juli 2011

När jag lät dig gå

När jag lät dig gå är fortsättningen på Om jag stannar som är skriven av författaren Gayle Forman, det kommer senare att komma en tredje bok, har jag hört.


Boken utspelar sig tre år efter att Mia och hennes familj var med om en förskräcklig bilolycka, det är också tre år sedan Mia lämnade sin pojkvän Adam. Denna boken är ur Adams synvinkel. Adam och hans band har lyckats och är på toppen, men allt är verkligen inte toppen under ytan. Handlingen i boken börjar då Adam ser Mia för första gången på tre år, på hennes första stora konsert och blir därefter inbjuden till hennes loge. Efter det får vi följa Mia och Adam genom minnenas och nattens gång och se vad som förde dem dit där dem är.


Boken var faktiskt bättre än jag hade förväntat mig! Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om ettan men jag är ganska säker på att jag gillade denna bättre, det fanns stunder då jag bara ville slita av mig håret och skrika åt boken, men även stunder då jag älskade och tackade författaren :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar