torsdag 26 maj 2011

De utvalda

Det är så länge sen jag läste den här att jag knappt kommer ihåg vad den handlar om... nääh jag skämtar det är ganska svårt att glömma bort denna boken då den var über bra!

De utvalda handlar om Katsa som är en särling, att vara särling
innebär att man har två olikfärgade ögon och att man har en gåva. Denna gåva lan vara allt från tankeläsning till att laga mat. I Katsas fall är det dödande, hon kan döda en motståndare på 7 sätt då hon endast använder sitt lillfinger :O (tro det eller ej men det står faktiskt så i boken) Katsa "jobbar" inom hennes Morbrors hov med att hota människor som inte har betalt sina skulder till hennes morbror kung Randa (tror jag han hette, inte helt säker) Katsa är trött på dödandet och försöker ständigt göra sina order mildare. En dag träffar Katsa prins Po som också han har en gåva, frågan är bara vad för någon...

Jag gillade den boken grymt mycket! två av mina favorit karaktärer var Katsas kusin Raffin och prins Po. denna boken är första deln av tre och den andra boken heter på engelska fire.


Nu ska jag ta och äta lite mat innan jag fortsätter bloggandet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar